Układ chłodzenia – istota w czasie jazdy

Tego jak ważny jest cały układ chłodzenia, nie muszę raczej się rozpisywać, ponieważ dzięki niemu jesteśmy w stanie jechać motocyklem dalej niż 200 metrów, gdy silnik, układ hamulcowy i wszystkie inne części zaczynają się rozgrzewać. Zapominamy jednak o kilku ważnych aspektach, które w dużej mierze nie są aż tak istotne w czasie jazdy.

Ok, możemy pisać na temat naprawy pompy wody, kół napędu pompy oleju i wielu innych częściach, jednak czy większość początkujących osób coś z tego zrozumie? Prawdopodobnie niestety nie, więc chce zacząć od podstaw które muszą być wykonywane przez nas wszystkich. Jednym z przykładów takich drobnych czynności, może być klasyczna wymiana płynu chłodniczego, lub zadbanie o wszelkiego rodzaju inne kontrolki temperatury i układu chłodzenia, ponieważ bez nich, w jaki sposób chcesz wiedzieć, że coś jest nie tak?

Kiedy wymieniać płyn chłodniczy?

W dużej mierze, jest to zależne od stylu i częstotliwości naszej jazdy, jeśli jeździmy motocyklem bardzo dużo, to będziemy musieli dokonywać wymiany co sezon, jeśli jednak jest to jedynie rekreacyjne wyciąganie jednośladu z garażu dwa dni w tygodniu, spokojnie możemy pozwolić sobie na taki zabieg raz na dwa lata.

Chciałbym jeszcze wspomnieć o samym słowie płyn, ponieważ zauważyłem tendencje, że jednak wiele osób korzysta zwyczajnie z wody. Jest to niesamowicie niebezpieczne, ponieważ woda może zamarznąć w układzie, jej temperatura wrzenia jest dużo niższa, nagrzewa się szybciej i może powodować korozję, więc kupujcie przeznaczone do tego płyny, nie są one w końcu drogie!